Registr oznámení
Registr oznámení
Registr oznámení
- Podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, má veřejný funkcionář povinnost podat jednou ročně oznámení o činnostech, oznámení o majetku, oznámení o příjmech, darech a závazcích.
- Registr vede příslušný evidenční orgán i v elektronické podobě.
- Každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
- Písemnou žádost lze podat evidenčnímu orgánu (tajemník, kde není zřízena funkce tajemníka, starosta).
- Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a údaj o tom, zda žadatel bude do registru nahlížet osobně nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Žádost lze podat
- osobně u evidenčního orgánu,
- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo
- elektronicky do elektronické podatelny evidenčního orgánu.
- Po ověření žádosti pro umožnění přístupu k registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě udělí evidenční orgán žadateli uživatelské jméno a přístupové heslo do registru, které bez zbytečného odkladu doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou žadatele s výjimkou žádosti podané osobně.
Upozornění
- Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě je zakázáno.